Publikacje strona: 2
„GAZETA KIELECKA” W ROLI OBSERWATORA LOKALNEGO ŻYCIA MUZYCZNEGO W LATACH 1870 – 1939
Joanna Sztejnbis-Zdyb
Warszawa 2014
Książka przedstawia obraz kieleckiej krytyki muzycznej w latach 1870-1939, zarysowany w oparciu o analizę tekstów krytyczno-muzycznych zamieszczanych w „Gazecie Kieleckiej” oraz innych lokalnych pismach, takich jak: „Echa Kieleckie”, „Ziemia Kielecka”, „Słowo”, „Słowo Radomskie i Kieleckie”, „Opinia”. Teksty te dotyczyły koncertów znanych polskich i zagranicznych artystów, zespołów kameralnych, orkiestr, spektakli operowych, operetkowych oraz działalności artystycznej lokalnego środowiska muzycznego.
Dr Ewa Parkita i dr Magdalena Florek są współautorkami wielotomowej monografii zbiorowej pt. Pedagogika muzyki. Cechy. Aksjologia. Systematyka,pod redakcją A. Michalskiego. Publikacja jest rezultatem dyskusji grona profesorów i pedagogów wszystkich stopni nauczania muzyki podczas I i II Konwencji Pedagogiki Muzyki, które odbyły się w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w latach 2011 – 2012. Treścią publikacji stały się poruszane tam przełomowe dla pedagogiki muzyki problemy związane z tradycjami edukacji muzyki, z jej teoretycznymi podstawami oraz aksjologicznymi i psychologicznymi implikacjami, a także dydaktyką i ustrojem szkolnictwa muzycznego.
Tom I. Tożsamość pedagogiki muzyki, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2012, s.426; ISBN (seria) 978-83-935131-7-8; ISBN (tom I) 978-83-937869-6-1.
Tom II. Tradycje myśli pedagogicznej w nauczaniu muzyki, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2013, s. 322; ISBN (seria) 978-83-935131-7-8; ISBN (tom II) 978-83-937869-7-8.
Tom III. Wokół teoretycznych podstaw kształcenia muzycznego, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2014, s. 243; ISBN (seria) 978-83-935131-7-8; ISBN (tom III) 978-83-937869-8-5.
Dr Ewa Parkita jest autorką rozdziałów zamieszczonych w następujących monografiach zbiorowych oraz czasopismach punktowanych:
Muzyka w szkole XXI wieku. Tradycja i współczesność, red. L. Markiewicz, AM, Katowice 2005, s. 389, ISBN – 83-85679-18-9; tytuł rozdziału: Perspektywy edukacji muzycznej wspieranej technologia informacyjną.
Nowe trendy w edukacji muzycznej, red. A. Białkowski, UMCS, Lublin 2005, s. 413, ISBN – 83-227-2453-5; tytuł rozdziału: Zastosowanie technologii informacyjnej w rozwijaniu zainteresowań muzycznych dzieci i młodzieży.
W kręgu edukacji artystycznej i terapii, red. L. Kataryńczuk – Mania, Głogów 2006, s.194, ISBN – 83-922114-2-1; tytuł rozdziału: Infrastruktura medialna szkół a efektywność nauczania muzyki.
Ewaluacja i innowacje w edukacji. Autoewaluacja i refleksyjność nauczyciela, red. J. Grzesiak, PWSZ, Konin 2007, s. 274, ISBN -978-83-88335-36-5; tytuł rozdziału: Komputerowe spotkania z muzyka w edukacji szkolnej.
Edukacyjne inspiracje dziecięcego przeżywania, doświadczania i poznawania muzyki, red. M. Kisiel, WSB, Dąbrowa Górnicza 2008, s.266, ISBN – 978-83-88936-57-9; tytuł rozdziału: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka.
Twórcze aspekty edukacji, red. E.A. Zwolińska, UKW, Bydgoszcz 2007, s. 284, tytuł rozdziału: Kompetencje medialne nauczyciela muzyki w procesie kreatywnej edukacji dziecka.