Publikacje strona: 3
Twórczość codzienna w praktyce edukacyjnej, red. M. Kołodziejski, PWSZ, Płock 2009, s.184, ISBN – 978-83-61601-36-4; tytuł rozdziału: Twórcze słuchanie muzyki w praktyce szkolnej.
Kultura, młodzież, edukacja, red. A. Popławska, L. Jakoniuk, NWSP, Białystok 2008, s.404, ISBN – 978-83-921930-8-1;tytuł rozdziału: Sylwetka współczesnego odbiorcy muzyki a praktyka edukacyjna.
Wielorakie wymiary twórczości codziennej w teorii i praktyce edukacyjnej, red. M. Kołodziejski, PWSZ, Płock 2010,s. 195; tytuł rozdziału: Rodzina jako środowisko twórczego wspomagania edukacji muzycznej dziecka.
Badania naukowe nad edukacją artystyczną i kulturową, red. W. A. Sacher, A. Weiner, WSA, Bielsko – Biała 2011, s.206; ISBN – 978-83-60430-24-8; tytul rozdziału: Pozalekcyjna aktywność muzyczna dzieci i młodzieży jako wskaźnik uczestnictwa w kulturze.
Edukacja artystyczna jako twórcza. Perspektywy – dylematy-inspiracje, red. M. Kołodziejski, M. Szymańska, PZWS, Płock 2011, s.351; ISBN – 978-83-61601-88-3; tytuł rozdziału: Kompetencje twórczego nauczyciela muzyki.
Wspieranie potencjału dydaktycznego nauczycieli muzyki. Edukacja – wiedza – wykonawstwo – praktyka, red. R. J. Piotrowski, P.A. Trzos, Konin 2012, s.399, ISBN -978-83-88335-78-5; tytuł rozdziału: Nauczyciel muzyki w nowej rzeczywistości medialnej.
Aktywność edukacyjna – aktywność w zawodzie, red. J. Piekarski, L. Tomaszewska, M. Szymańska, M. Kamińska, PZWS, Płock 2012, s. 248, ISBN978-83-61601-65-4; tytuł rozdziału: Szkolne i pozaszkolne formy edukacji estetycznej młodzieży.
Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne, red. B. Matyjas, tom 21, s. 203, ISSN 2083-179X, Kielce 2012; artykuł Kompetencje medialne nauczyciela muzyki a wymagania współczesności.
Uczyć się będąc połączonym, red. M. M. Sysło, A. B. Kwiatkowska, UMK, Toruń 2013, s. 267, ISBN – 978-83-231-3105-2; tytuł rozdziału: Nauczyciel muzyki a nowoczesne technologie.
Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne, red. B. Matyjas, tom 22, s. 322, ISSN 2083-179X, Kielce 2013; artykuł: Muzyczna aktywność percepcyjna dzieci w wieku przedszkolnym.
Wspólczesna edukacja estetyczna. Teoria i praktyka, od red. Katarzyny Ziołowicz i Joanny Sztejnbis-Zdyb
Kielce 2011
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów, których autorami są naukowcy i artyści reprezentujący różne środowiska akademickie w Polsce. Treść pracy została ujęta w trzy rozdziały. Rozdział pierwszy dotyczy zagadnień teoretycznych, którym przedmiotem są rozważania na temat: współczesnego pojmowania twórczości i sztuki w kształceniu estetycznym, obecności tradycyjnych wartości we współczesnej rzeczywistości kulturowej, tożsamości estetyki jako dyscypliny naukowej, interdyscyplinarnej wizji ikonografii muzycznej w aspekcie związków muzyki i plastyki, usytuowania dzieła artystycznego w sztukach czasowych i przestrzennych. Autorzy pierwszego rozdziału : Maria Przychodzińska, Janusz Gajda, Agnieszka Roguska, Marcin
Zgliński, Anna Pyda-Grajpel, Wiktor Łyjak, Anna Jabłońska. Rozdział drugi porusza problemy edukacji estetycznej w trzech obszarach, a mianowicie: muzyki, sztuk wizualnych i teatru. Tematyka muzyczna skoncentrowana jest głównie wokół zagadnień edukacyjnych i dotyczy takich kwestii jak: obecność i rola wartości we współczesnej edukacji muzycznej, aktywność – wiedza – przeżycie – rozumienie jako obszary edukacji muzycznej, powszechna edukacja muzyczna a kształcenie nauczycieli muzyki, artystyczna i wychowawcza równowaga indywidualności dyrygenta z zespołem chóralnym, aktywność artystyczna dzieci w ujęciu programowym. Autorzy drugiego rozdziału: Małgorzata Bielecka, Teresa Ślusarek, Anna Myśłińska, Małgorzata Kaleta-Witusiak, Barbara Smoleńska-Zielińska, Maria Przychodzińska, Elżbieta Szubertowska, Roman Grucza, Monika Kozak-Wojciechowska, Małgorzata Kwaśniewska, Marek Świeca, Magdalena Zaorska. Rozdział trzeci jest poświęcony badaniom na temat: stanu edukacji estetycznej w regionie świętokrzyskim w okresie 2005-2010, zdolności i kompetencji muzycznych uczniów. Autorzy trzeciego rozdziału: Katarzyna Ziołowicz, Joanna Sztejnbis-Zdyb, Ewa Parkita, Beata Bonna, Iwona Bodziak.